Jurnal de Vaslui
Astazi, Guvernul Romaniei a definitivat forma noii taxe auto care va fi aplicata sub denumirea de “timbru de mediu”. Vorbim despre o formula de calcul diferita care va genera o crestere in medie cu circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3, dar si o scadere estimata intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-Euro, potrivit Mediafax.
Conform noii formule de calcul, cuantumul acestui timbru de mediu pentru masinile vechi (non-Euro, Euro 1 si Euro 2) va fi mai mica decat pana acum, deoarece s-a tinut cont ca aceste masini au o durata mai scurta de functionare si implicit vor polua o perioada mai mica de timp.
Conform agentiei Mediafax, taxa va ramane la aceleasi cote pentru masinile care indeplinesc normele Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masinile hibride si cele electrice, nu se va plati nimic.
Spre exemplificare, daca pana acum pentru un exemplar Dacia
Duster Euro 5 de 1,461 cmc si fabricat in anul 2012 se platea 164 EUR,
prin noua metoda de calcul taxa va scadea la 119 EUR. In schimb pentru un VW Golf Euro 4 de 1.390 cmc fabricat in perioada 2001 – 2003, taxa va creste de la 147 EUR la 264 EUR.
In
situatia masinilor inmatriculate inainte de anul 2007, Guvernul a ajuns
la concluzia ca o scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate
realiza,
deoarece ar fi o masura discriminatorie. Pentru aceasta categorie de
masini second hand s-a optat pentru recalcularea cotelor pentru
exemplarele vechi, in functie de perioada de viata si prin urmare suma
de plata evident ca va scadea.
Guvernul a mai anuntat ca timbrul va fi platit o singura data, la prima inmatriculare in Romania sau la prima inscriere.
In linii mari
cam acestea sunt principalele modificari aduse taxei auto care de acum
se va numi “timbrul de mediu”. Voi ce parere aveti despre noua metoda de
calcul?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu