Jurnal de Vaslui
PARADOX Desi se bagã bani în reabilitatea lui, dar, de când se tot fac reparatii, parcã se surpã si mai rãu, Muzeul Municipal al Husului nu pare sã mai reziste multã vreme! O frânturã de istorie a orasului, care din 1993 este închis publicului, din cauză cã zidurile sale au ajuns în ruinã, fie din pricina ignorantei, fie din cauza unei ciuperci, denumitã popular “cancerul clãdirilor”. Culmea este cã, desi în ruinã de ani de zile, muzeul figureazã primul pe lista obiectivelor turistice importante ale orasului, pe care Primãria le-a trecut într-unul din cele mai ambitioase proiecte ale sale, “Promovarea produselor turistice ale zonei Husi”! Si poate cã nu ar fi fost o problemã mentionarea acestei clãdiri deteriorate ca fiind “important obiectiv turistic al Husului”, dacã pentru actiunile de promovare, efectuate în cursul anului 2012, nu s-ar fi cheltuit peste 9 miliarde de lei vechi. În bilantul acestui proiect, privit cu destul scepticism de huseni, încã de la momentul initierii lui, se mentioneazã cã, odatã cu aceastã investitie importantã, la Husi ar fi venit nu mai putin de…6300 de turisti. Totusi, nimeni nu i-a vãzut! Dupã parcul de la “Recea”, cu celebrul sãu tobogan de peste 600 de milioane de lei vechi, un alt proiect stârneste dispute aprige în CL Husi: “Promovarea produselor turistice specifice zonei Husi”. Alte cheltuieli haotice, strigã opozantii primarului Ioan Ciupilan, care îi reproseazã acestuia cã a dat toate miliardele pe…nimic! “Domnule primar, ca sã promovati Husul, ati dat 5, 5 lei fãrã TVA, pe un pix, când la orice butic, un pix costã 50 de bani sau un leu, cum e posibil, domnule primar?
Vrem si noi niste explicatii. Stim si noi cât costã un banner, cât costã o brosurã de prezentare a Husului. Ce s-a fãcut cu aceste peste 9 miliarde de lei vechi?”, a spus consilierul Aurel Cãciulã, la ultima sedintã de CL. Primarul Ioan Ciupilan a explicat anterior cã unul din obiectivele sale importante este ca Husul sã devinã o importantã atractie turisticã, acesta fiind si motivul pentru care a investit în acest proiect.
Primãria spune cã 6300 de turisti ar fi venit la Husi, în vacantã, în 2012!
Nici la momentul initierii sale, în 2011, proiectul de promovare turisticã a orasului, nu a fost privit cu optimism de huseni! Cu strãzile pline de gropi, cu ofertã turisticã modestã, dar mai ales cu obiective puse… mai mult ca sã fie în lista de promovare (precum Muzeul Municipal, interzis, de ani de zile, vizitatorilor! n.r.), husenii au considerat cã nu era momentul unui asemenea proiect, altele fiind prioritãtile orasului. S-a crezut însã într-un rezultat pozitiv, dacã cei 9 miliarde de lei vechi urmau sã fie investiti cu chibzuialã! S-au încheiat însã cele 12 luni, cât a fost durata investitiei, si s-a tras linie pentru a se vedea rezultatele…pe hârtie: numai 6300 de turisti (!?) ar fi venit deja pe meleagurile Husului, iar “orasul dintre vii” a cãpãtat un mare capital de imagine la nivel national, mai ales dupã ce Primãria Husi a plãtit aproape 200 milioane de lei vechi, pentru difuzarea unui singur clip publicitar, în pauza unui…meci de fotbal! Mii de turisti ar fi vãzut acest clip, dupã care, impresionati de frumusetea orasului, inclusiv a Muzeului Municipal din centrul urbei, ar fi în venit aici, în vacantã. Asa se prezintã situatia în documentele justificative ale investitiei, unde, pe lista cheltuielilor, figureazã un alt eveniment important: Toamna Culturalã Huseanã! Pentru el s-a cheltuit o bunã parte din banii proiectului. Husenii l-au putut vedea atunci pe scena festivalului de folclor pe candidatul la deputãtie, Cristian Boureanu, alãturi de sotia acestuia, frumoasa Valentina Pelinel, un celebru fotomodel.
“Cheltuieli hotice”, partea a II-a!
Întregul proiect finantat, în mare parte, de FEADR, a valorat 947555, 56 lei. Ca obiective turistice importante, s-a mentionat Ansamblul Episcopal, Mãnãstirea “Schimbarea la fatã”, Biserica “Sfântul Gheorghe”, Muzeul Viticulturii, Muzeul Eparhial. Grupul tintã, dupã cum apare în datele oficiale ale proiectului, a fost de 6300 de turisti, ce vor vizita orasul în 2012. La “beneficiari” a fost mentionatã comunitatea localã, mediul de afaceri local, dar si agentiile de turism existente în municipiul Husi (!). Cheltuielile prezentate conslierilor locali însã, i-au supãrat rãu pe unii alesi. De pildã, pixuri achizitionate cu 5, 5 lei bucata, fãrã TVA; concepere prezentare multimedia – 3000 lei; fluturasi, plicuri, brosuri, foi volante, mape de prezentare – toate de mii
de lei; roll-up-uri cu 800 lei bucata; bannere cu 350 lei bucata; difuzare clip TV – 19.000 lei, etc.
PARADOX Desi se bagã bani în reabilitatea lui, dar, de când se tot fac reparatii, parcã se surpã si mai rãu, Muzeul Municipal al Husului nu pare sã mai reziste multã vreme! O frânturã de istorie a orasului, care din 1993 este închis publicului, din cauză cã zidurile sale au ajuns în ruinã, fie din pricina ignorantei, fie din cauza unei ciuperci, denumitã popular “cancerul clãdirilor”. Culmea este cã, desi în ruinã de ani de zile, muzeul figureazã primul pe lista obiectivelor turistice importante ale orasului, pe care Primãria le-a trecut într-unul din cele mai ambitioase proiecte ale sale, “Promovarea produselor turistice ale zonei Husi”! Si poate cã nu ar fi fost o problemã mentionarea acestei clãdiri deteriorate ca fiind “important obiectiv turistic al Husului”, dacã pentru actiunile de promovare, efectuate în cursul anului 2012, nu s-ar fi cheltuit peste 9 miliarde de lei vechi. În bilantul acestui proiect, privit cu destul scepticism de huseni, încã de la momentul initierii lui, se mentioneazã cã, odatã cu aceastã investitie importantã, la Husi ar fi venit nu mai putin de…6300 de turisti. Totusi, nimeni nu i-a vãzut! Dupã parcul de la “Recea”, cu celebrul sãu tobogan de peste 600 de milioane de lei vechi, un alt proiect stârneste dispute aprige în CL Husi: “Promovarea produselor turistice specifice zonei Husi”. Alte cheltuieli haotice, strigã opozantii primarului Ioan Ciupilan, care îi reproseazã acestuia cã a dat toate miliardele pe…nimic! “Domnule primar, ca sã promovati Husul, ati dat 5, 5 lei fãrã TVA, pe un pix, când la orice butic, un pix costã 50 de bani sau un leu, cum e posibil, domnule primar?
Vrem si noi niste explicatii. Stim si noi cât costã un banner, cât costã o brosurã de prezentare a Husului. Ce s-a fãcut cu aceste peste 9 miliarde de lei vechi?”, a spus consilierul Aurel Cãciulã, la ultima sedintã de CL. Primarul Ioan Ciupilan a explicat anterior cã unul din obiectivele sale importante este ca Husul sã devinã o importantã atractie turisticã, acesta fiind si motivul pentru care a investit în acest proiect.
Primãria spune cã 6300 de turisti ar fi venit la Husi, în vacantã, în 2012!
Nici la momentul initierii sale, în 2011, proiectul de promovare turisticã a orasului, nu a fost privit cu optimism de huseni! Cu strãzile pline de gropi, cu ofertã turisticã modestã, dar mai ales cu obiective puse… mai mult ca sã fie în lista de promovare (precum Muzeul Municipal, interzis, de ani de zile, vizitatorilor! n.r.), husenii au considerat cã nu era momentul unui asemenea proiect, altele fiind prioritãtile orasului. S-a crezut însã într-un rezultat pozitiv, dacã cei 9 miliarde de lei vechi urmau sã fie investiti cu chibzuialã! S-au încheiat însã cele 12 luni, cât a fost durata investitiei, si s-a tras linie pentru a se vedea rezultatele…pe hârtie: numai 6300 de turisti (!?) ar fi venit deja pe meleagurile Husului, iar “orasul dintre vii” a cãpãtat un mare capital de imagine la nivel national, mai ales dupã ce Primãria Husi a plãtit aproape 200 milioane de lei vechi, pentru difuzarea unui singur clip publicitar, în pauza unui…meci de fotbal! Mii de turisti ar fi vãzut acest clip, dupã care, impresionati de frumusetea orasului, inclusiv a Muzeului Municipal din centrul urbei, ar fi în venit aici, în vacantã. Asa se prezintã situatia în documentele justificative ale investitiei, unde, pe lista cheltuielilor, figureazã un alt eveniment important: Toamna Culturalã Huseanã! Pentru el s-a cheltuit o bunã parte din banii proiectului. Husenii l-au putut vedea atunci pe scena festivalului de folclor pe candidatul la deputãtie, Cristian Boureanu, alãturi de sotia acestuia, frumoasa Valentina Pelinel, un celebru fotomodel.
“Cheltuieli hotice”, partea a II-a!
Întregul proiect finantat, în mare parte, de FEADR, a valorat 947555, 56 lei. Ca obiective turistice importante, s-a mentionat Ansamblul Episcopal, Mãnãstirea “Schimbarea la fatã”, Biserica “Sfântul Gheorghe”, Muzeul Viticulturii, Muzeul Eparhial. Grupul tintã, dupã cum apare în datele oficiale ale proiectului, a fost de 6300 de turisti, ce vor vizita orasul în 2012. La “beneficiari” a fost mentionatã comunitatea localã, mediul de afaceri local, dar si agentiile de turism existente în municipiul Husi (!). Cheltuielile prezentate conslierilor locali însã, i-au supãrat rãu pe unii alesi. De pildã, pixuri achizitionate cu 5, 5 lei bucata, fãrã TVA; concepere prezentare multimedia – 3000 lei; fluturasi, plicuri, brosuri, foi volante, mape de prezentare – toate de mii
de lei; roll-up-uri cu 800 lei bucata; bannere cu 350 lei bucata; difuzare clip TV – 19.000 lei, etc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu