Pe langa faptul ca multe dintre optiuni, desi create pentru a ne proteja, se afla asunse in tot felul de butoane si submeniuri, reteaua este cunoscuta si pentru schimabarile dese pe care le aduce asupra platformei, scrie Wall Street Journal. Din acest motiv, multi utilizatori care sunt convinsi ca isi impartasesc fotografiile si comentariile doar cu prietenii si familia, ajung sa descopere ca, de fapt, toata lumea are acces la informatiile lor.
 
Pe langa faptul ca ofera posibilitatea de a alege cine, ce informatii vede pe profilul unui utilizator, Facebook mai pune al dispozitie si o serie de setari, pentru a preveni furtul contului, aparitia numelui si a fotografiei alaturi de mesajele publicitare ale produselor preferate si poate impiedica aplicatiile sa posteze pe timeline.
 
Reteaua a anuntat saptamana trecuta lansarea unui nou design a platformei, modificare ce va afecta in urmatoarele saptamani toti utilizatorii. Astfel, pagina principala si butoanele de “privacy” si securitate isi vor schimba locul, dar setarile in sine vor ramane aceleasi.
 
Printre lucrurile mai putin cunoscute de catre utilizatori, este faptul ca acestia pot alege sa fie instiintati de fiecare data cand o alta persoana ii “indica” intr-o fotografie, putand apoi alege daca vor ca tag-ul respectiv sa le fie sa nu postat pe timeline.
 
De asemenea, pentru fiecare noua postare, exista o mica iconita langa chenarul de introducere a textului care, odata accesata, permite userului sa aleaga cine ii va vedea mesajul pe care vrea sa il transmita. Chiar si pentru postarile publice facute in trecut, exista optiunea de a le ascunde ulterior de pe timeline.
 
Lorrie Faith Cranor este expert in securitate si profesor asociat la Universitatea Carnegie Mellon, institutie recunoscuta pentru programele tehnologice pe care le desfasoara. Aceasta a realizat un grafic in care explica la ce foloseste fiecare buton si setare in parte, si cum putem profita de pe urma lor.